Ang. Skift fra Nordit til Stofa

31. december 2008

Stofa

Der har været nogle henvendelser i forb. med skift af internet leverandør fra Nordit, og til de der har valgt Stofa som deres nye udbyder. Herunder kan du måske finde svar på netop dit spørgsmål..

 

Returnering af Nordit udstyr

Hvis du tidligere har haft Nordit som internet udbyder, har du modtaget et brev. I det brev skriver Nordit, om de ønsker at du skal returnere dit modem. Ikke alle medlemmer er blevet bedt om at returnere modemet – det afhænger af hvor ny en model man har.

Hvis du ikke er blevet bedt om at returnere dit modem, står det dig frit for hvad du vil gøre med det. Det kan ikke bruges til noget, og derfor vil man typisk kassere det. Genbrug har en speciel container til udrangeret computergrej.

Hvis du er blevet bedt om at returnere dit modem, kan du kontakte Kurth Sørensen (klik her på Kontakt). Normalt vil det koste i omegnen af  70 kr for sådan en forsendelse, men Kurth samler modems sammen og får dem fragtet til Nordit uden omkostninger for dig.

Opdatering 04.01.2008: “Toget” med returmodems er dd. afgået til Nordit. Det er altså ikke længere muligt at indlevere hos Kurth. I stedet må man selv sørge for forsendelse.

 

Installation af Stofanet – ”Gør det selv”

Alle vore medlemmer, der skifter fra Nordit til Stofa, tilbydes besøg af en tekniker fra Stofa, som hjælper med installationen. Det foregår ved at de, der har indsendt en bestilling, bliver ringet op fra Stofa’s kundeservice, og tilbydes en aftale om et teknikerbesøg. Det står selvfølgelig det enkelte medlem frit for, at sige nej tak, og forestå installation selv.

Man skal altså ikke tage det for pålydende, hvis der i brevet fra Stofa står ”…du har bestilt en gør det selv installation”. Man skal kontaktes af Stofa kundeservice, og tilbydes et teknikerbesøg.

Pga. interne arbejdsgange, er dette dog ”faldet på gulvet” for et antal medlemmers vedkommende. Hvis du på nuværende tidspunkt endnu ikke er blevet kontaktet, så er det en fejl! Du skal da rette henvendelse til Stofa’s kundeservice og rykke for en aftale. Hvis der stadig ingenting sker, er du velkommen til at kontakte Antenneforeningen, og vi vil da følge op på sagen.

 

Generel status vedr. skift

Ca. 350 af foreningens medlemmer har indtil nu haft Nordit som internet udbyder. Et antal af disse har valgt at tage imod Stofa’s tilbud, og et antal har valgt en anden udbyder – præcis hvor mange, ved vi af gode grunde ikke.

Af de, der har valgt Stofa, er en anseelig andel allerede blevet konverteret og er kørende. Ca. 50-60 stk. har en bekræftet aftale om installation i uge 2 2009, dvs. senest Fredag d. 9/1.

Det der kan give anledning til bekymring, er de medlemmer der ikke har foretaget sig noget. De vil stå uden internet forbindelse allerførst i det nye år – og først dér opdage, at der er noget galt. Vi ved ikke hvor mange det drejer sig om, men vores leverandør af antenneteknik, Haugaard Jepsen, foretog for få dage siden en optælling, og kunne derved konstatere at der stadig var godt og vel 200 installationer hvor der var aktiv trafik på Nordit forbindelsen. Det kan meget vel være, at der for manges vedkommende er tale om medlemmer, der blot udnytter Nordit til den slukker – og derefter har en ny forbindelse på plads, men der er nok også nogle der ikke er opmærksomme på problemet før det er en realitet.

Vi vil derfor gerne igen kalde på opmærksomhed – hvis du hidtil har haft Nordit som internet leverandør, har du så foretaget valg af ny leverandør fra årsskiftet ?